Тема. Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги


Мета уроку:
навчальна: увести поняття напруги, ознайомити учнів з одиницею  напруги та навчити вимірювати напругу.
розвиваюча: розвивати логічне мислення та творчі здібності; уяву та пам’ять.
виховна: виховувати спостережливість; формувати науковий світогляд та інтерес до вивчення фізики.
Обладнання: комплект  КЕФ, джерело струму, вимикач, електричний  дзвінок, лампочка, амперметр,  вольтметр, з'єднувальні провідники.

 Тип уроку: урок  засвоєння  нових  знань
Структура уроку
I.                    Організаційний етап.
II.                Актуалізація опорних знань.
III.             Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.
IV.             Повідомлення нового матеріалу
1.       Поняття електричної  напруги.
2.       Одиниці  вимірювання  напруги .
3.       Формула  для  розрахунку  напруги.
4.       Вимірювання  напруги.

V.                Закріплення нового матеріалу.
1.Експерементальне  завдання:
2. Розв’язування  вправ.
VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
VIІ. Завдання додому.
І. Організаційний етап.
Почати урок хочу зі слів відомого фізика та математика Блеза Паскаля, який сказав: «Фізика наскільки серйозна наука, що гріх не скористатися нагодою зробити її трішечки цікавішою».
Сподіваюсь, сьогодні кожен з вас дізнається багато нового, корисного і цікавого для себе.


ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.            Бліц-опитування за  матеріалами  презентації  «Сила  струму»
/ЖЕТОНИ/


2.  Комп’ютерне  тестування  при  допомозі  програми  MyTestStudent



III.    Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку
Ще древнім римлянам було відомо, що морські скати мають дивовижну здатність влучати на відстані в дрібних риб, крабів та восьминогів. Вони, випадково пропливаючи біля ската, раптом починали конвульсивно тіпатися й одразу завмирали. Яким чином скат уколював свої жертви? (Їх убивав електричний струм, який генерують спеціальні органи ската. Під  час  електричного  розряду  скати  здатні  створювати  напругу до  6000В  тривалістю  імпульсу  струму  2-3 мс. ) Що ж таке електрична напруга? На це питання дасть відповідь наша тема: «Електрична  напруга. Вольтметр.  Вимірювання  напруги»
IV.            Повідомлення нового матеріалу

Сила  струму  однакова  у  лампочках. Але  лампочка  у  освітлювальній  мережі  горить  яскравіше,  дає  більше  світла  і  тепла!  Виявляється  у  освітлювальній  мережі  робота,  а  отже  і  потужність  струму,  є  більшими  завдяки  тому, що  лампи  горять  під  різною  напругою.
Коли в певній ділянці кола існує струм, то електричне поле виконує роботу.
Цю роботу прийнято називати роботою струму (А).  
  
Робота  з  підручником с.52
Аналіз  таблиці  «Напруга  у  різних   технічних  пристроях  і  приладах»
Безпека  Життєдіяльності
Напруга,  що  її  вважають  безпечною  для  людини в  сухому  приміщенні ,  становить  менше  ніж  36  В.  У  вологому  приміщенні це  значення зменшується  до  12 В.
V.               Закріплення нового матеріалу.
1.Експерементальне  завдання:
- Скласти  електричне  коло  із  таких  приладів : джерело  струму,  амперметр,  лампочка,  дзвінок, ключ, вольтметр, з’єднувальні  провідники.
- Накресліть  схему  даного  кола.
- Які  покази  вольтметра, під’єднаного  до  лампочки,  дзвінка?
2. Розв’язування  вправ.
*Комплексний  зошит  для  контролю  знань з  фізики 9  кл.
с.15  завд.1 (І-В),  завд.2 (ІІ-В)
*Тестові  завдання із  збірника  «Різнорівневі  самостійні та  тематичні  контрольні  роботи. Фізика 9 кл»
VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.





VIІ. Завдання додому.
1)    Опрацювати § 12.
2)    Задачі  84,  85 ст.62
3)    Дізнайтеся  від  батьків, які  у  вас  вдома  є  вимірювальні  електроприлади,  для  чого  вони  призначені  і  як  ними  користуватися.

4)    Відшукати  у  мережі  Інтернет  цікаві  факти за  матеріалами  даного  уроку  

Немає коментарів:

Дописати коментар